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【LoR】ゲームディレクターのインタビュー内容【レジェンドオブルーンテラ】

373: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/03(金) 20:26:26.06
TL;DL? I got you, friends. I tried my best to distill 2 hours of info, and here it is.

Card Development

* The majority of the playerbase is on mobile.
* Discard Decks need some help to be fully realized.
* The dev team expects players to crack any meta deck and find a weakness. If the players fail to after considerable time, they said 40 hours of trying to crack it, then balance changes will be introduced.
* BALANCE CHANGES IN 1.5, breaking the cycle.
* The development team doesn’t want to do neutral cards because they are either staples in every deck or absolutely useless.
* Alternate game modes will be used to make unpopular or underused cards still be viable.
* We will one day see champions original to Legends of Runeterra.
* The goal is for every format to be sustained and reused, even in limited windows.
* L.A.B.S. will show the flexibility of the core gameplay engine.
* Some events will span multiple games (LoR, LoL, TFT, Wild Rift, etc.).
* Expect card cosmetics in the future (remained vague on all details).
* Multiplayer game modes are being considered as the next horizon (2v2, 2vBoss, other social modes). Want to set up a competitive foundation, then set up a co-operative foundation.
* Fast card release to satisfy players while the foundation of game modes is established.
* “Gauntlets are the beginning of the flood” -Yipp. July and August will be busy.
* Use RNG for skill testing, not for randomness.
* Yipp is excited to develop Void champions into cards.

ゲームディレクターのAndrew Yippにインタビューした内容がRedditに載ってた
マルチプレイヤーモードの実装とか中立カードの否定とかってここが初出?

379: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/03(金) 20:37:32.13
>>373
中立の否定はどっかの記事で書いてあったはず

449: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/03(金) 23:59:27.68
>>373
* プレイヤーベースの大半は携帯電話です。

* ディスカードデッキを完全に実現するには、いくつかの助けが必要です。

* 開発チームはプレイヤーがどんなメタデッキでも、弱点を見つけることを期待しています。開発チームはプレイヤーがどんなメタデッキでも弱点を見つけることを期待しています。もしプレイヤーがそれを解読するのに40時間もかかってしまった場合、バランスの変更が導入されます。

* 1.5でバランス変更が導入され、サイクルが壊されます。

* 開発チームはニュートラルカードを使いたくないと考えています。

* 不人気なカードやあまり使われていないカードでも使用可能にするために、代替のゲームモードが使用されます。

* いつかレジェンド・オブ・ルネテラのオリジナルのチャンピオンが登場する日が来るだろう。

* 目標は全てのフォーマットが、限られたウィンドウであっても維持され、再利用されることです。

* L.A.B.S.では、コアとなるゲームプレイエンジンの柔軟性が示されます。

* いくつかのイベントは複数のゲーム(LoR、LoL、TFT、Wild Riftなど)にまたがる予定です。

* 将来的にはカードの化粧品に期待(詳細は不明)。

* マルチプレイヤーゲームモードは、次の地平線として検討されている(2v2、2vBoss、その他のソーシャルモード)。競争的な基盤を構築したいなら、協力的な基盤を構築する。

* ゲームモードの基盤が確立されている間に、プレイヤーを満足させるための高速カードリリース。

* ガントレットは洪水の始まりである」 -Yipp. 7月、8月は忙しくなる。
* ランダム性ではなく、スキルテストにRNGを使用。

* YippはVoidのチャンピオンをカード化することに興奮しています。

www.DeepL.com/Translator(無料版)で翻訳しました。

453: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/04(土) 00:41:19.18
>>449
いいねぇ 2vs2 2vsBOSSなんてどのDCGも実現してないし挑戦してほしい
ヴォイド実装も期待してる

463: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/04(土) 01:19:58.36
>>453
2vsBOSSならハースストーンの酒場にあっただろ

515: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/04(土) 08:58:50.01
>>453
magic duelsが双頭巨人戦とかやってたような

454: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/04(土) 00:45:36.94
>>449
カードの化粧品ってイラスト違いのカードってことか?

375: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/03(金) 20:27:53.43
マルチプレイヤーモードってなんや

382: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/03(金) 20:54:29.94
ハースっぽいのでマネ出来そうなのは四種のカードのみデッキに入れて10枚ずつコピーとかそういう路線かな?
あとはポロ関係も作ってきそうな気がする

385: レジェンドオブルーンテラ攻略 2020/07/03(金) 20:59:36.90
あと欲しいのはアドベみたいな謎解きモードとかな
ヒロイックケルスザードやヒロイックチェスや全クラスリッチキング並の苦行は勘弁だけど

ルーンテラまとめ速報-テラ速引用元:http://anago.2ch.sc/test/read.cgi/game/1592577758/l50

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